Consiliul Local Bălan şi primarul Oraşului Bălan aduc la cunoştinţa cetăţenilor oraşului bălan intenţia de adoptare a proiectului de hotărâre privind aprobarea regulamentului local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului, ANUNŢ Consiliul Local Bălan şi primarul Oraşului Bălan aduc la cunoştinţa cetăţenilor oraşului bălan intenţia de adoptare a proiectului de hotărâre privind aprobarea regulamentului local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului,           în acest sens, toţi cei interesaţi pot depune sugestii, propuneri şi observaţii pe marginea proiectului afişat. acestea se vor depune la secretarul oraşului bălan până la data de  18 martie 2016. REGULAMENT LOCAL de informare , consultare şi implicare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism a oraşului Bălan, judeţul Harghita CUPRINS FOAIE DE TITLU Cap.I CADRUL LEGAL DE ELABORARE . CONTEXT ŞI OPORTUNITATE CAP.II. GENERALITĂŢI: OBIECTIVE, DOMENIUL/ARIA DE APLICARE, FORŢA JURIDICĂ Cap.III. RESPONSABILITĂŢI ŞI COMPETENŢE Cap. IV. CONŢINUTUL REGULAMENTULUI Cap. V. ETAPELE GENERALE DE INFORMARE ŞI CONSULTARE Cap.VI. DISPOZIŢII FINALE   ABREVIERI PUG şi RLU – plan urbanistic general şi regulament local de urbanism aferent acestuia PUZ şi RLU – plan urbanistic zonal şi regulament local de urbanism aferent acestuia PUD – plan urbanistic de detaliu CTATU – comisia tehnică de amenajarea teritoriului şi urbanism PATU- planuri de amenajarea teritoriului şi urbanism PAT- planuri de amenajarea teritoriului DATU – documentaţii de amenajarea teritoriului şi urbanism AAPL- autoritatea administraţiei publice locale CL- consiliul local   I CADRUL LEGAL DE ELABORARE. CONTEXT ŞI OPORTUNITATE Art. 1. Cadrul legal. Regulamentul local de implicare a publicului din oraşului Bălan în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism sau de amenajare a teritoriului, se întocmeşte în conformitate cu prevederile: v Constituţiei României; v Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul cu modificările şi completările ulterioare; v Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare; v Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică; v Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; v Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale – republicată, cu modificările şi completările ulterioare; v H.G. nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, cu modificările şi completările ulterioare; v Ordinului M.D.R.T. nr. 2.701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism; v Legislaţiei din domenii conexe. Art. 2. Context şi oportunitate (1) Teritoriul oraşului Bălan constituie spaţiul necesar procesului de dezvoltare durabilă şi este parte a patrimoniului oraşului de care beneficiază toţi locuitorii săi. (2) Regulile generale cuprinse în prezentul Regulament de implicare a cetăţenilor oraşului Bălan în planificarea şi reglementarea dezvoltării urbane constituie un ansamblu de activităţi necesare în elaborarea strategiei de dezvoltare urbană, stabilirea programelor şi proiectelor de dezvoltare şi a modului în care acestea se reflectă în organizarea spaţiului prin planuri urbanistice de diferite tipuri:  PUG, PUZ, PUD. (3) Prin aplicarea regulilor generale de consultare a cetăţenilor trebuie să se asigure concilierea intereselor cetăţeanului cu cele ale colectivităţilor, respectiv respectarea proprietăţii private şi apărarea interesului public. (4) Regulamentul se sprijină pe o vastă bază legală formată din legi şi alte acte normative care cuprind: v reguli şi metodologii privind modul de informare, consultare şi participare a cetăţenilor la elaborarea strategiilor de dezvoltare a oraşului Bălan pe termen mediu şi lung; v reguli şi metodologii privind modul de întocmire şi conţinutul planurilor  PUG, PUZ, PUD; v reguli privind modul de ocupare a terenurilor şi de realizare a construcţiilor; v norme şi standarde tehnice care fundamentează amplasarea şi conformarea construcţiilor şi a amenajărilor în acord cu exigenţele de realizare a stabilităţii, securităţii şi siguranţei în exploatare a acestora. (5) Regulamentul local de implicare a comunităţii în planificarea urbană stă la baza elaborării şi respectării planurilor de amenajare urbanistica a oraşului Bălan în următorii ani şi asigură indivizilor şi colectivităţilor dreptul de consultare şi decizie la folosirea echitabilă, responsabilă şi eficientă a terenurilor, dezvoltarea spaţială echilibrată, de protecţie a patrimoniului natural şi construit, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă ale tuturor locuitorilor, atât în zona urbană cât şi în zona rurală. (6) Având în vedere prevederile legale prin care activitatea de amenajare a teritoriului trebuie să fie democratică, implicând participarea populaţiei şi a reprezentanţilor ei politici la adoptarea deciziilor, Regulamentul local se întemeiază pe principiul autonomiei locale, al parteneriatului, transparenţei, descentralizării, precum şi al dezvoltării durabile, conform cărora deciziile generaţiilor prezente trebuie să asigure dezvoltarea, fără a compromite dreptul generaţiilor viitoare la existenţa şi dezvoltare proprie. (7) Regulamentul îşi propune: ·         reglementarea unui pachet minim de cerinţe privind implicarea publicului din oraşului Bălan în planificarea şi dezvoltarea urbană; ·         armonizarea şi integrarea, acolo unde legislaţia o impune, a prevederilor referitoare la informarea şi consultarea publicului în evaluările de mediu cu cele din metodologia actuală de elaborare a planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului; ·         garantarea drepturilor cetăţenilor de a avea acces şi de a fi informaţi despre documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului în toate fazele, de a participa la luarea deciziilor, precum şi de a avea acces la justiţie în cazul în care aceste drepturi le sunt încălcate sau în cazul în care legislaţia nu este respectată. un set de acţiuni care să contribuie la educarea cetăţenilor privind valorile peisajului natural şi urban cât şi cele arhitecturale aflate în patrimoniul  oraşului Bălan.   II.GENERALITĂŢI: OBIECTIVE, DOMENIUL/ARIA DE APLICARE, FORŢA JURIDICĂ Art. 3. (1) Obiectivul Regulamentului local este de a contribui la: o    îmbunătăţirea procesului de fundamentare şi luare a deciziei cu privire la planificarea dezvoltării şi la intervenţiile în spaţiul urban şi teritoriale ale  oraşului Bălan o    educarea cetăţenilor din oraş cu privire la planificarea urbană şi teritorială o    încurajarea participării comunităţii la luarea deciziilor din domeniul amenajării teritoriului şi urbanism o    creşterea/îmbunătăţirea calităţii planificării dezvoltării urbane şi a documentaţiilor de ATU elaborate pe teritoriul oraşului Bălan o    crearea unui cadru instituţionalizat de ajustare continuă a intereselor membrilor comunităţii, satisfăcătoare pentru toţi cei implicaţi în procesul planificării dezvoltării urbane, în contextul promovării interesului public. (2) Obiectivele implicării publicului în elaborarea, aprobarea şi monitorizarea planurilor de amenajarea teritoriului şi urbanism (PATU) din oraşului Bălan, sunt cel puţin, următoarele: Ø     public informat cu privire la intenţia de elaborare a PATU; Ø     obţinerea de observaţii, opinii, reacţii şi sugestii ale publicului asupra problemelor locale şi a direcţiilor de dezvoltare a oraşului Bălan; Ø     public consultat cu privire la propunerile din PATU; Ø     public informat cu privire la implementarea PATU ( PUG, PUZ, PUD) Art. 4. Domeniu şi aria de aplicare al Regulamentului (1) Regulamentul stabileşte componentele obligatorii ale informării şi consultării publicului în procesul de iniţiere, elaborare, adoptare, implementare şi monitorizare a Planului urbanistic general şi regulamentului local aferent acestuia (PUG), Planurilor urbanistice zonale şi regulamentului aferent acestora (PUZ) şi Planurilor urbanistice de detaliu (PUD) de la nivelul oraşului Bălan. (2) Regulamentul local se adresează tuturor iniţiatorilor, elaboratorilor şi avizatorilor de D.A.T.U, precum şi tuturor factorilor de decizie din domeniu şi se aplică tuturor categoriilor de D.A.T.U., prevăzute de lege. (3) Informarea şi consultarea publicului se efectuează în toate fazele proceselor de elaborare sau actualizare a DATU şi este parte integrantă a procedurii de iniţiere, elaborare, avizare şi aprobare a acestora. (4) Teritoriul asupra căruia se aplica prevederile prezentului Regulament este teritoriul încadrat în limitele administrativ-teritoriale ale oraşului Bălan. Art. 5. Forţa juridică a Regulamentului local Regulamentul de implicare a cetăţenilor din oraşului Bălan în planificarea dezvoltării urbane, aprobat prin hotărâre a CL Bălan, este act de autoritate al administraţiei publice a oraşului Bălan, obligatoriu de urmat şi respectat, care conferă documentaţiilor legitimitate de aplicare, constituindu-se astfel temei juridic în vederea realizării planurilor de amenajarea teritoriului şi urbanism, precum şi a autorizării lucrărilor de execuţie a obiectivelor de investiţii, corelate cu Strategia de dezvoltare economico-socială a oraşului Bălan. III. RESPONSABILITĂŢI ŞI COMPETENŢE Art. 6. (1) Consiliului Local al oraşului Bălan îi revine, conform legii, responsabilitatea aprobării următoarelor PATU:  PUG, PUZ, PUD. (2) Consiliului Local al oraşului Bălan îi revine: . responsabilitatea privind aprobarea regulamentului local de informare şi consultare a publicului pentru PATU:  PUG, PUZ, PUD. · responsabilitatea privind informarea şi consultarea publicului în procesul de elaborare/actualizare a acestor planuri. Art. 7. (1) Informarea şi consultarea publicului pentru PATU: PUG, PUZ, PUD se realizează de CL Bălan prin: · Primar · funcţionar public cu responsabilitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului · persoana contractuală responsabilă cu informarea şi relaţiile publice (2) Pentru îndeplinirea responsabilităţilor privind informarea şi consultarea publicului pentru PATU:  PUG, PUZ, PUD, aparatul de specialitate a primarului oraşului Bălan dispune de: · funcţionar public cu responsabilitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului  (3) In cazul în care oraşul nu poate asigura organizarea şi funcţionarea structurii de specialitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului, responsabilităţile privind informarea şi consultarea se pot îndeplini în colaborare cu structura de specialitate al consiliului judeţean Harghita, la solicitarea primarului oraşului Bălan, pe bază de convenţie.   Art. 8 (1) Pentru îndeplinirea responsabilităţilor sale, Primarul oraşului Bălan, prin persoanele de specialitate (urbanism) va organiza la sediul propriu, un spaţiu permanent amenajat şi destinat pentru: · acces la informaţiile de interes public : PATU aprobate, strategia de dezvoltare economico-socială, planuri de investiţii, legislaţia din domeniul amenajării teritoriului şi urbanism, studii, rapoarte, proiecte de interes public, etc.; · schimbul de informaţii; · consultarea şi prezentarea PATU aprobate sau aflate în diferite etape de elaborare. (2) Planul Urbanistic General al oraşului Bălan, în termen de cel mult o lună de la aprobare, va fi postat pe site-ul propriu sau va fi expus în spaţiul destinat schimbului de informaţii pentru a putea fi consultat de publicul interesat. IV. CONŢINUTUL REGULAMENTULUI. Art. 9. Conţinutul obligatoriu al RL, conform Ordinului nr.  2701/2010  art.8 al. 2, stabileşte cel puţin: modalităţile de finanţare a activităţilor de informare şi consultare; desemnarea persoanelor cu atribuţii în coordonarea informării/ consultării publicului pentru PATU; atribuţiile persoanelor desemnate în coordonarea informării/ consultării publicului pentru PATU; principiile de identificare a grupurilor-ţintă pentru informare consultare, pentru fiecare categorie de plan; modul şi locul în care publicul va avea acces la informaţii şi documentaţii; definirea situaţiilor în care se consideră că RL a fost încălcat şi măsurile administrative de sancţionare; modul în care se va face evaluarea proceselor de participare publică şi actualizarea R.L. Art. 10. Modalităţile de finanţare a activităţilor de informare şi consultare; (1) CL Bălan va prevedea anual în bugetul local fonduri pentru informarea şi consultarea publicului pentru iniţierea, elaborarea, avizarea, aprobarea şi implementarea planurilor proprii de urbanism şi amenajarea teritoriului. (2) Pentru desfăşurarea unor activităţi comune de informare şi consultare a publicului, CL Bălan prin primar ca beneficiar, se poate asocia, poate contracta sau poate colabora cu persoane juridice sau fizice, în condiţiile legii. Art. 11. (1) Activităţile de informare şi consultare a cetăţenilor, efectuate pentru planurile de urbanism PUZ, PUD iniţiate de investitori privaţi (persoane private fizice sau juridice) vor fi suportate integral de către aceştia. Art. 12. Fondurile prevăzute la art. 10 si art.11 vor fi folosite la acoperirea următoarelor cheltuieli aferente informării şi consultării publicului: - materiale tipărite, multiplicate; - servicii de corespondenţă ; - anunţuri în mas media - costuri comunicaţii (telefon, fax , etc); - personalul detaşat pentru aceste activităţi; - servicii de cercetare sociologică; - servicii de facilitare întâlniri, interviuri de grup, audieri, dezbateri; - închiriere şi amortizare echipamente; - editare materiale de expoziţie/expuse, etc; Art. 13. Desemnarea persoanelor responsabile cu informarea şi consultarea. Atunci când ia decizia de iniţiere a elaborării unei strategii de dezvoltare, a unui PATU, sau când este înştiinţat de începerea elaborării unui astfel de plan de către un iniţiator privat, Primarul oraşului Bălan desemnează din cadrul aparatului propriu, prin dispoziţie, persoanele responsabile cu informarea şi consultarea publicului, de regulă persoana responsabilă cu urbanismul şi persoana responsabilă cu relaţiile publice (informarea publică) Art. 14 Atribuţiile persoanelor responsabile cu informarea şi consultarea Conform art.9 al 3 din Ordinul nr.  2701/2010 persoanele desemnate au următoarele atribuţii: ·         coordonează redactarea documentului de planificare a procesului de participare a publicului, pe baza RL adoptat şi în funcţie de complexitatea PATU; ·         răspunde de redactarea cerinţelor specifice care vor fi incluse în documentele de selectare şi desemnare a elaboratorului pentru PATU iniţiate de AAPL; ·         răspunde de redactarea propunerilor de cerinţe specifice necesar a fi incluse în avizul prealabil de oportunitate (APO) pentru documentaţiile de urbanism iniţiate de investitori privaţi, persoane fizice sau juridice; ·         gestionează activităţile de informare şi consultare a publicului până la aprobarea PATU; ·         elaborează raportul informării şi consultării publicului ·         este persoană de contact din partea APL pentru activităţile de informare şi consultare a publicului în privinţa planului respectiv. Art. 15 (1) Conţinutul minim al documentului de planificare conform art.10 din Ordinul 2701/2010 este: identificarea părţilor interesate: persoane fizice sau persoane juridice, instituţii publice care pot fi afectate de prevederile propuse prin PATU; modalitatea prin care vor fi anunţaţi cei interesaţi/potenţial afectaţi referitor la iniţierea elaborării PATU şi de schimbările propuse; modalitatea prin care li se va oferi ocazia celor afectaţi/interesaţi de a discuta propunerea cu iniţiatorul şi proiectantul şi de a-şi exprima rezerve, a formula observaţii sau a sesiza probleme legate de propunerile din PATU înainte de supunerea spre avizare autorităţilor competente; calendarul propus de iniţiator pentru îndeplinirea obligaţiilor de informare şi consultare a publicului; datele de contact ale reprezentantului proiectantului (elaboratorului), responsabil cu informarea şi consultarea publicului. (2) Documentul de planificare se întocmeşte pentru fiecare plan în parte ţinând cont de etapele de elaborare a planului şi de prevederile contractului încheiat între beneficiarul planului şi elaborator (proiectant). Art. 16. Conţinut minim al raportului informării şi consultării publicului Raportul informării şi consultării publicului, cf. art.11 din Ordinul 2701/2010, trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii: a) Tehnicile şi metodele utilizate de solicitant pentru a informa şi a consulta publicul, inclusiv: 1. datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului; 2. conţinutul, datele de transmitere prin poştă şi numărul trimiterilor poştale, inclusiv scrisori, invitaţii la întâlniri, buletine informative şi alte publicaţii; 3. localizarea rezidenţilor, proprietarilor şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise; 4. numărul persoanelor care au participat la acest proces ; b) Un rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare, inclusiv: 1. modul în care solicitantul a rezolvat, intenţionează să rezolve observaţiile şi rezervele exprimate de public; 2. probleme, observaţii şi rezerve pe care iniţiatorul PATU nu poate sau nu e dispus să le rezolve, împreună cu motivaţia acestui lucru; 3. alte informaţii considerate necesare pentru a susţine preluarea sau nepreluarea propunerilor. Art.17. Modul şi locul în care publicul va avea acces la informaţii şi documentaţii. Primăria oraşului Bălan, va organiza şi asigura la sediul propriu, un spaţiu permanent destinat pentru acces la informaţii de interes public, schimbul de informaţii, consultarea şi prezentarea PATU aprobate sau aflate în diferite etape de elaborare. Art. 18 (1)     Principiile de identificare a grupurilor-ţintă pentru informarea şi consultarea publicului se stabilesc funcţie de categoria de plan, structura populaţiei, structura activităţilor economice, strategia de dezvoltare a oraşului; (2) Nerespectarea prezentului regulament atrage răspunderea persoanelor vinovate conform prevederilor codului muncii şi regulamentului propriu de organizare şi funcţionare (3) Evaluarea proceselor de participare publică se face după un an de la adoptarea prezentului regulament şi se actualizează ori de câte ori este necesar. Actualizarea regulamentului se face prin HCL Bălan cu avizul (fundamentarea) Comisiei TATU Art. 19. (1) În îndeplinirea activităţilor de informare şi consultare, în funcţie de complexitatea PATU, persoanele responsabile cu informarea şi consultarea publicului pot fi sprijinite de către un grup de lucru consultativ, permanent format din: reprezentanţi ai APL, autorităţii de mediu, mediului de afaceri, societăţii civile, cetăţenilor, diferite organizaţii şi asociaţii profesionale din domeniu, etc, conform art.9 al. 4 din Ordinul 2701/2010 (2) Primarul oraşului Bălan şi persoanele responsabile cu urbanismul, cu consultarea structurii de specialitate a C.J. Harghita, stabilesc componenta grupului de lucru. (3) Grupul de lucru consultativ se constituie prin dispoziţia Primarului  oraşului Bălan Art. 20. (1) Primarul elaborează anual un raport pentru informarea cetăţenilor cu privire la PATU ce fac obiectul prezentului regulament prin persoanele responsabile cu urbanismul, raport care se postează pe site-ul propriu: www.orasulbalan.ro (2) Informaţiile solicitate de populaţie cu privire la PATU (PUG, PUZ, PUD) se furnizează în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public. Art. 21. Obligaţii ale APL cf. Legii nr. 448/2006 – art.13 La solicitarea anumitor categorii de beneficiari, în conformitate cu art. 61 lit. (e) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, APL este obligată, să pună la dispoziţie materiale şi documente în formate alternative şi să însoţească cu explicaţii verbale detaliate schiţele grafice expuse în spaţiile special amenajate pentru consultarea publică,în vederea asigurării egalităţii de şanse şi tratament. V. ETAPE GENERALE DE INFORMARE SI CONSULTARE Art. 22. (1) Informarea şi consultarea publicului se fac în următoarele etape din cadrul procesului de elaborare sau revizuire a PATU, 1. Etapa pregătitoare 2. Etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare 3. Etapa elaborării propunerilor (prima versiune a planului ce va fi supusă avizării) 4. Etapa elaborării propunerii finale – etapa aprobării (varianta finala a planului care include observaţiile avizatorilor şi se supune procedurii de transparenţă decizională) 5. Etapa monitorizării implementării planului aprobat (2) Informarea şi consultarea publicului se fac, cf. cap. III din Anexa la Ordinul MDRT nr. 2701/2010, diferenţiat pe categorii de planuri (PATU), astfel:   ·         Pentru PUG şi RLU aferent – informarea şi consultarea publicului se fac în toate cele 5 etape conform cap. III Secţiunea a 2 a din Anexa la Ordinul MDRT nr. 2701/2010 ·         Pentru PUZ şi RLU aferent : informarea şi consultarea publicului se fac în etapele 1, 3, 4, 5 conform cap. III Secţiunea a 3 a din Anexa la Ordinul MDRT nr. 2701/2010 ·         Pentru PUD : informarea şi consultarea publicului se fac în etapele 1, 4, 5 conform cap. III Secţiunea a 4 a din Anexa la Ordinul MDRT nr. 2701/2010 Art. 23. 1. Implicarea publicului în etapa pregătitoare (1) Această etapa se parcurge obligatoriu la toate PUG, PUZ, PUD (2) Obiectivele informării: · informarea publicului cu privire la intenţia de a elabora planul · obţinerea de opinii, reacţii, sugestii ale publicului asupra problemelor locale şi a direcţiilor de dezvoltare (3) CL Bălan prin primar şi persoanele responsabile informează publicul cu privire la intenţia de elaborare a oricărui plan, de când APL ia decizia de elaborare sau este informată cu privire la intenţia de elaborare a unui PUZ/PUD de către un investitor privat, simultan prin: ·         anunţ publicat pe pagina proprie de internet a Primăriei: www.orasulbalan.ro ·         anunţ publicat în presa locală /proprie sau televiziunea locală; ·         anunţ afişat la sediul Primăriei Bălan în spaţiul amenajat; ·         panou afişat în punctele de informare din localitate, sau în zona de studiu (pt. PUZ) funcţie de categoria de plan (4) Anunţul va cuprinde cel puţin: ·         prezentarea succintă a intenţiei de elaborare a planului şi a obiectivelor; ·         numele şi datele de contact ale coordonatorului activităţilor de informare şi consultare a publicului la care pot fi transmise comentarii şi semnalări; ·         perioada în care pot fi transmise observaţii, comentarii sau semnalări; ·         data la care  va fi publicat /comunicat răspunsul la observaţiile transmise în această perioadă (răspunsul va afişat la spaţiul amenajat destinat prezentării planurilor) ·         scurta descriere a etapelor următoare preconizate, inclusiv cele de informare şi consultare a publicului. (5) În funcţie de complexitatea planului, primarul oraşului Bălan poate decide să folosească şi alte instrumente de informare a cetăţenilor şi vor fi stabilite prin dispoziţie a primarului. Art. 24. 2. Implicarea publicului în etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare (1) Această etapa se parcurge obligatoriu la  PUG; (2) În perioada etapei de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare primarul oraşului Bălan prin aparatul de specialitate colectează de la public cerinţe şi opinii, disfuncţionalităţi, nevoi, preferinţe legate de dezvoltarea teritorială prin metode de cercetare sociologică. (3) Cercetarea sociologică se efectuează de către persoane specializate în pregătirea, derularea şi analizarea rezultatelor metodelor corespunzătoare, atestate conform legii în privinţa elaborării documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului. Art. 25. (1) În funcţie de complexitatea planului Primarul oraşului Bălan poate decide: - să folosească pentru informarea şi consultarea publicului şi alte instrumente, proceduri,metode, anunţuri etc - întrunirea grupului de lucru consultativ (vezi art. 19 din prezentul regulament) pentru sprijinirea autorităţii publice locale în activităţile de informare şi consultare. Art. 26. 3. Implicarea publicului în etapa elaborării propunerilor (1) Această etapa se parcurge obligatoriu la :  PUG şi PUZ, (2) Consultarea cetăţenilor şi societăţii civile din oraşului Bălan cu privire la propunerile planurilor se face conform prevederilor Ordinului 2701/2010 ; pentru  PUG se organizează întâlniri cu membrii grupului de lucru consultativ pentru analiza/discutarea propunerilor, respectiv a primei versiuni de plan (3) Rezultatele consultării vor fi publicate cel puţin în mass-media locală şi pe propria pagina de internet: www.orasulbalan.ro (4) Primarul oraşului Bălan şi persoanele responsabile asigură introducerea în documentaţie a propunerilor acceptate rezultate din activităţile de consultare a grupului de lucru consultativ. Art. 27. 4. Implicarea publicului în etapa propunerii finale – etapa aprobării planului (1) Această etapa se parcurge obligatoriu la  PUG, PUZ, PUD (2) În vederea aprobării de către CL Bălan elaboratorul planului şi persoanele responsabile cu urbanismul asigură : ·         elaborarea variantei finale a planului prin completarea acesteia conform observaţiilor/cerinţelor din avize şi supunerea procedurii de transparenţă decizională ·         introducerea în documentaţie, ca parte integranta a sa, a Raportului consultării publicului şi punctul de vedere (referatul de specialitate) a persoanei responsabile cu urbanismul. Art. 28. Informarea si consultarea publicului în etapa aprobării planului se face conform Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică şi conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public. Art. 29 5. Implicarea publicului în monitorizarea implementării planurilor şi proiectelor (1) Această etapă se parcurge obligatoriu la toate planurile:  PUG, PUZ, PUD (2) PATU aprobate se publică/postează pe site-ul propriu: www.orasulbalan.ro în termen de cel mult o lună de la aprobare şi vor fi expuse în spaţiile amenajate de la sediul primăriei Bălan pentru a putea fi consultate de publicul interesat (3) Primarul oraşului Bălan asigură, anual, elaborarea unui raport cu privire la aplicarea prevederilor PATU aprobate şi aflate în implementare. (4) Raportul anual este realizat de persoana responsabilă cu urbanismul şi este prezentat Primarului  oraşului Bălan (5) Raportul se aduce la cunoştinţa publicului prin: ·         publicare pe site-ul Primăriei oraşului Bălan: www.orasulbalan.ro până cel târziu la sfârşitul lunii februarie a fiecărui an ·         afişare la sediul primăriei  oraşului Bălan ·         opţional anunţ public în presa locală Art. 30. (1) Primarul oraşului Bălan îşi organizează astfel activitatea încât, prin persoana responsabilă cu probleme de urbanism, să ofere permanent posibilitatea cetăţenilor să exprime sesizări şi plângeri referitoare la aplicarea PATU aprobate legal de CL Bălan. (2) Primarul oraşului Bălan prin persoana responsabilă cu urbanismul va răspunde sesizărilor şi plângerilor publicului în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare VI. DISPOZIŢII FINALE Art. 31. Prevederile prezentului regulament se aplică tuturor planurilor de amenajarea teritoriului şi urbanism: · aflate în curs de elaborare/actualizare sau avizare cf. art.3 din Ordinul 2701/2010 · aprobate de CL Bălan aflate în implementare şi monitorizare. · care se vor elabora/actualiza Art. 32. Prevederile prezentului Regulament vor fi permanent corelate şi actualizate cu evoluţia legislaţiei cu caracter general, cu cea a Uniunii Europene, precum şi cu cea a legislaţiei de specialitate.
Top